Skoleudviklingssamtale

Hvert år vil forvaltning og skolens ledelse holde skoleudviklingssamtaler. Samtalerne kan findes herunder.

En skoleudviklingssamtale skal indgå som et element i et samarbejde og den lokale dialog mellem skolen og forvaltningen. Det er en dialog om skolens udvikling, så eleverne får de bedst mulige rammer for læring, trivsel og dannelse. I forlængelse af skoleudviklingssamtalen udarbejdes et notat med gengivelse af samtalens resultater. Herunder kan du finde de enkelte samtaler.

Skoleudviklingssamtaler

  • Skoleudviklingssamtale 2024

    Formål med samtalen

    Den 23. februar 2024 gennemførtes den årlige skoleudviklingssamtale om skolens kvalitetsdata og opfølgning på Skolens handleplan for kvalitet.

    Den fælles ramme for samtalen er Vejle Kommunes vision, Børne Ungepolitikken og den årlige kommuneredegørelse.

    Handleplan for kvalitet, og den årligt udarbejdede skoleplan, er skolens strategiske værktøjer der tilsammen peger retning, formulerer samarbejdsstrukturer og beskriver indsatser.

    Hvor finder vi vores data?

    • Data fra nationale test, nationale overgangstest, afgangskarakterer
    • Data fra trivselsmålinger for både elever og personale.
    • Data fra elev exit målinger
    • Data fra sygefraværsstatistik
    • Data fra opgaveoversigter
    • Data fra de økonomiske nøgletal
    • Observationer og samtalerEtc.

    Skolens resultater i dansk og matematik

    Skolen præsterer og løfter vores elever som forventet

    Generelt er tallene omkring skolen sådan, at tager vi de socioøkonomiske faktorer for skolen i betragtning, løftes eleverne som forventet i alle fag.

    Målsætninger og prioriteringer i skoleåret 24/25

    • Fortsat implementering af den kommunale strategi: ”Strategi for udviklende fællesskaber”. Herunder et fokus på konsolidering af skolens pædagogiske grundlag.
    • ”Videre med professionelle læringsfælleskaber – styrket kvalitet i praksis”. Vi har fortsat fokus på didaktik
    • Fraværet og det heraf følgende vikarbehov. I forlængelse heraf hvordan vi håndterer vikarbehovet så det sker med mest muligt kvalitet i undervisningen.